Rulespack 2010

[b][size=130]Opća pravila[/size]

O rulespacku[/b]

Ovaj rulespack sadrži sva pravila za Topor Masters Invitational 2010.koji će se održati 11. i 12. 9. 2009. u Samoboru u organizaciji Udruga ljubitelja fantastike i stolnih strateških igara “Topor” (u daljnjem tekstu „Udruga“).Turnir se održava u maloj dvorani Pučkog otvorenog učilišta u Samoboru na adresi Trg Matice hrvatske 3. Sudjelovanje na turniru je besplatno za sve natjecatelje što uključuje i besplatna osvježavajuća pića. Smještaj se može organizirati u Samobor hostelu ( link ).

Ukoliko imate dodatnih pitanja, obratite se na mail: tmi@udruga-topor.com

Topor Masters Invitational 2010
Warhammer Fantasy turnir

[b][size=120]Rules pack[/size]

1) Prijave[/b]

Turnir je pozivni. Sudjeluje 16 igrača koji se odabiru prema uspjehu na turnirima ove sezone:
a) Najviše plasirani Hrvat sa svakog većeg hrvatskog turnira tekuće sezone je automatski pozvan. Za ovogodišnji turnir se u obzir uzimaju „Agram Arena Winter 2009“ te „Spring Gathering 2010.“
b) Prošlogodišnji pobjednik ovog turnira.
c) Prvih 12 prema ljestvici turnirske uspješnosti za ovu sezonu ( link ) preskačući igrače koji su već zaradili poziv prema a) ili b).
d) 16. pozivnica je rezervirana za gosta Udruge.

Svi pozvani će o tome biti osobno obaviješteni (putem PM-a na forumima, maila ili nekom drugom metodom). Molimo sve pozvane koji žele doći na turnir da potvrde svoj dolazak na e-mail Udruge: tmi@udruga-topor.com najkasnije do 3.8.2010.
U slučaju da pozvani igrač ne može doći, Udruga će prema vlastitom nahođenju pozvati nekoga na njegovo mjesto.

2) Opća pravila

Turnir će se igrati po pravilima 7. edicije.
Sva pravila i pojašnjenja se odnose na UK verzije istih.
Koriste se aktualni FAQovi i errate izdane do 1.7.2010.
Koriste se službene UK publikacije FAQ i eratte za 7ed.
Osim toga, koristi se i Direwolf FAQ: geocities.com/mi_whplayers/dwfaq.html
U slučaju konflikta, Direwolf ima prednost.
Za sva tumačenja pravila, pridržavati će se UK standarda, a za sve nedoumice će se konzultirati glavnog suca.
Odluke glavnog suca su konačne.
Većina pravila vezana na Warhammer Fantasy Battles sadržana ovdje su u vlasništvu Games Workshop-a.

2.1 Army liste

Prijavljeni su dužni svoje liste poslati na mail Udruge najkasnije do 16.8.2010.
Ukoliko ne pošaljete listu do tog datuma, ocjenjivanje liste neće biti napravljeno te će joj se automatski dodijeliti maksimalni penal. (pojašnjeno pod AC pravilima u točki 3.)
Vaša lista biti će Vam predana po dolasku na turnir. To znači da ne možete mijenjati listu nakon što ste ju prijavili.

2.2 Vojske

Vojske su do 2250 bodova.
Poštuju se sve restrikcije definirane u armybookovima. Mogu se koristiti bilo koji modeli bez ograničenja proizvođača dok god se uklapaju u standardne dimenzije GW modela za WHFB (Warhammer Fantasy Battles), na odgovarajućim su bazama te zadovoljavaju WYSIWYG pravilo (what you see is what you get – jasno raspoznavanje o kojem modelu se radi i koju opremu ima).
Svaki model u vojsci mora biti sastavljen, zalijepljen na odgovarajuću bazu i ofarban u minimalno tri boje (undercoat se ne računa). Svako odstupanje od tog pravila biti će zabilježeno od strane suca te će se na kraju turnira odbiti odgovarajuća količina bodova od ukupnog rezultata (sudačka procjena). Sama vojska neće biti odbijena u slučaju nepoštivanja ovog pravila i moći će nastupiti na turniru.

2.3 Partije

Svaki igrač će igrati 5 partija na turniru. Vremenski limit za partiju je 2 sata i 30 minuta (osim 4. partije što će biti objašnjeno naknadno).
Turnir se igra prema Swiss-sistemu: U prvoj partiji igrači će se sparivati prema AC ocjeni. Nakon toga parovi će se određivati prema trenutnim bodovima. Kako bi se odredili parovi prema bodovima nakon svake partije će se rangirati po trenutnim bodovima, AC ocjena će se uzeti u obzir u slučaju istog broja bodova te na kraju VP razlika ako je i to isto (cilj je da u slučaju istog broja bodova, igrač sa lošijom AC ocjenom dobije trenutno bolje plasiranog protivnika). Prva dva igrača sa te liste će igrati međusobno, zatim treći i četvrti itd… Iznimka će biti jedino sa ciljem da natjecatelji nikada ne igraju protiv istog protivnika.
Svaka bitka će se odigravati na stolu 6’ x 4’.
Tereni će biti unaprijed postavljeni i fiksni. Mole se natjecatelji da nakon bitke vrate terene na mjesto na kojem su bili u slučaju pomicanja (WE magija i sl.).
Osim svoje vojske, svaki igrač mora donijeti: Armybook svoje vojske, sve potrebne kockice i template te metar.
Ukoliko se igrači ne dogovore suprotno, mjeri se do baza, ne do movement trayeva.
Ukoliko igrač zakasni 30min ili više na partiju, protivniku se automatski dodjeljuje maksimalna pobjeda.

Nagrade se dodjeljuju za prva tri mjesta te za najbolje obojanu vojsku (BPA) kao zasebna kategorija.

3) Army Composition (AC)

Liste se slažu potpuno slobodno bez restrikcija prema osnovnim pravilima Armybooka za tu vojsku sa iznimkom special/named charactera. Uzmite u obzir da će drugi igrači ocjenjivati snagu Vaše liste što će direktno utjecati na bodove i samim time ukupni plasman.

Nakon što se sve liste prijave, šalju se svakom pojedinom natjecatelju (osim njegove vlastite) na ocjenjivanje. Svaki igrač najkasnije do 6.9.2010. treba pregledati liste ostalih natjecatelja, svakoj od njih dodijeliti bodove prema procjeni snage liste od 0 do 20. 20 je „najmekša“ lista koja ne koristi kombinacije najisplativijih unita, magičnih predmeta i sl., dok ocjenu 0 treba dobiti lista koja ima sve skrivene ili očite snage pojedine vojske kako bi se osigurala pobjeda putem premoći same liste.

Na samom ocjenjivaču je da svaku listu ponaosob procjeni prema vlastitom iskustvu i znanju o WHFB općenito. Ne mora se nužno niti jednoj vojski dodijeliti 0 ili 20 (ako to ne zaslužuje), ali ekstreme treba prikladno ocijeniti. Ocjena 10 bi trebala označavati prosječnu kompetitivnu, ali nimalo pretjeranu turnirsku listu kakve često viđamo na našim turnirima koji koriste razne AC sustave. Molimo igrače da ne kažnjavaju listu lošom ocjenom „na prvu loptu“ samo zato jer je u njoj unit koji ne vole. Listu treba sagledati u cijelosti i što je moguće realnije procijeniti njenu stvarnu snagu.

Na kraju, svaki natjecatelj ima pravo prema vlastitom nahođenju ocijeniti listu i ta ocjena neće biti dovedena u pitanje.

Ukupna AC ocjena svake liste biti će dobivena tako da se izračuna aritmetička sredina svih ocjena koje je lista dobila.

Posljedično, iako će se liste slati bez imena vlasnika drugima na ocjenjivanje, turnir će koristiti pristup otvorenih lista. To znači da svatko ima pravo na uvid u listu protivnika. Time se spriječava utjecaj pamćenja i pogađanja ocjenjivača koji su ionako vidjeli sve liste, na sam rezultat turnira.

Na forumu Udruge možete vidjeti prošlogodišnje ocjenjivanje i vezane rasprave ( link ). Preporuka sudionicima bi bila da putem foruma rasprave o svojim stavovima što listu čini „tvrdom“ (prema 0 bodova po ovom sustavu) odnosno „mekanom“ (prema 20 bodova) prije nego definitivno finaliziraju svoje liste i prijave ih. Iskustvo iz prvog TMI turnira će vam možda olakšati ovaj posao.

4) Scenariji

4.1 Bodovi (0-100)

a) generalship

[code]| Victory | bodovi |
| points | |
| razlika | |

| 0 - 400 | 10 / 10|
| 401 - 600 | 12 / 8 |
| 601 - 850 | 14 / 6 |
| 851 – 1150 | 16 / 4 |
| 1151 - 1500| 18 / 2 |
| 1501 + | 20 / 0 |[/code]

Sve partije se igraju po pravilima standardne „Pitched battle“ (opisano na 2. stranici Rulebooka sa razlikom da su tereni postavljeni unaprijed) sa napomenom da partije 1., 3. i 5. imaju dodatne modifikacije opisane u 4.2.

b) AC (0-20)

AC ocjena se dodaje na ukupne generalship bodove nakon zadnje partije. Primijetite da maksimalna AC ocjena nosi jednako koliko i maksimalna pobjeda u jednoj partiji.

4.2 Scenario:

1. bitka: Capture the Flag
Standardni Pitched Battle sa sljedećim dodatkom:
Na kraju partije se prebroje sve zastave koje je igrač uspio sačuvati i tom broju se pridodaju osvojene protivničke zastave. Igrač čiji je zbroj ukupno veći dodaje si 300VP.
2. bitka: Pitched battle
3. bitka: Head hunt
Standardni Pitched Battle sa sljedećim dodatkom:
Svaki igrač označi jedan svoj unit i jednog svog charactera prije deploymenta (uniti i characteri koji su odabrani moraju se deployati u standardnoj deployment fazi partije - npr. ako je assassin ne smije biti skriven ili ako je BoC unit sa ambush pravilom ne smije biti uambushu).
Nakon deploymenta, ali prije početka prvog turna, igrači pokažu jedan drugom koje jedinice i charactere su označili.
Na kraju bitke kod obračuna VP označena jedinica te character vrijede dvostruko bodova (puna vrijednost za pola jedinice / woundsa, dvostruka za cijelu). Minimalna bonus vrijednost je 200 bodova (odnosno 100 za pola). Znači ukoliko označeni unit/character ima vrijednost manju od 200 bodova, bonus nije vrijednost unita/charactera nago 200 (100 za više od pola modela/woundsa) bodova.
4. bitka: Army swap (Pitched battle)
Standardni Pitched Battle sa sljedećim dodatkom:
Nakon zadnje partije u subotu (3.) odmah se slažu parovi i svaki natjecatelj saznaje svog protivnika za 4. partiju. Ta partija će se igrati sa zamijenjenim vojskama. Parovi će razmijeniti svoje liste i vojske za tu partiju. Isto tako, radi pripreme, liste te armybookovi bi se trebali razmijeniti odmah nakon uparivanja. Nakon odigrane bitke armybookovi, liste te vojska se vraćaju vlasnicima. Mole se natjecatelji da poštuju tuđe vlasništvo!!!
Ova bitka umjesto standardnog vremena traje pola sata duže, dakle 3 sata.
5. bitka: Pitched battle (Finale!)

5) Pravila

Tereni

Koriste se osnovna pravila iz rulebooka sa sljedećim izmjenama:
a. Uniti se ne mogu deployati u teren koji je za njih iz bilo kojeg razloga impassable.
b. Brda i šume su beskonačno visoki. Blokiraju LoS za sve unite. Uniti na brdu vide preko svih drugih unita te preko svih terena koji nisu brdo ili šuma.
c. Uniti mogu preletjeti šumu osim ako bi ih taj fly movement doveo u samu šumu. U tom slučaju se zaustavljaju uz rub šume iz smjera dolaska. Unutar šume (i izvana u šumu) se vidi 2’’.
Uniti između kojih se nalazi šuma i potpuno im prekriva liniju vidljivosti imaju blokiran LoS bez obzira na dubinu (čak i manje od 2’’).
d. Rijeke i jezera su difficult terrain osim za unite sa aquatic pravilom. Impassable su za war machine, chariote, tenkove, etc. Anvil i slični uniti se ne smiju deployati u takve terene.
e. Preporuča se da se pravila iz rulebooka za građevine (buildnigs) ne koriste, ali se odluka prepušta samim igračima (u slučaju da se ne može postići dogovor, držati se preporuke). Ovisno od same građevine (samo ruševina sa par zidića ili cijela kuća i sl.) tretira se kao difficult ili impassable/building (na pomoćnom crtežu na svakom stolu će biti naznačeno koje od tog dvoje).

Razno

a. LoS se može provjeravati bilo kada tokom partije, ali samo za svoje unite.
b. Ukoliko se unit sa pravilom poput tunneling (TombScorpion i sl.) iskopa ispod protivničkog unita, ali je zbog drugih unita nemoguće staviti iskopanu jedinicu u BtB, druga jedinica koja tome smeta se malo pomiče kako bi se omogućilo BtB pozicioniranje. Jedinice pomaknute na ovaj način se ne tretiraju kao da su se kretale.

6) Army books

Svi armybookovi koji su izašli nakon 1.7.2010. se ne mogu koristiti. Ukoliko je izašao novi armybook već postojeće vojske koristi se onaj „stari“ (najnoviji izašao prije 1.7.2010.).

Sljedeće army liste se mogu koristiti:
The Empire:
Warhammer Armies: Empire
Orcs and Goblins:
Warhammer Armies: Orcs and Goblins
Bretonnians:
Warhammer Armies: Bretonnians
Warriors of Chaos:
Warhammer Armies: Warriors of Chaos
Beasts of Chaos:
Warhammer Armies: Beasts of Chaos
Deamons of Chaos:
Warhammer Armies: Deamons of Chaos
Lizardmen:
Warhammer Armies: Lizardmen
Dwarfs:
Warhammer Armies: Dwarfs
Ogre Kingoms:
Warhammer Armies: Ogre Kingdoms
Rhinox cavalry can be used.
High Elves:
Warhammer Armies: High Elves
Wood Elves:
Warhammer Armies: Wood Elves
Dark Elves:
Warhammer Armies: Dark Elves
Vampire Counts:
Warhammer Armies: Vampire Counts
Skaven:
Warhammer Armies: Skaven
Tomb Kings of Khemri:
Warhammer Armies: Tomb Kings
Dogs of War:
as published in Annual 2004, including all Regiments of Renown
Chaos Dwarfs:
Ravening Hordes rules apply. Orcs and Goblins units use Warhammer Armies:Orcs and Goblins book.

7) Army Painting - Best Painted Army (BPA) natjecanje

Mole se natjecatelji da jave sucu za painting ukoliko sami nisu ofarbali svoju vojsku kako bi ih se isključilo iz best painted kategorije. Poziva se na poštenje sudionika, nikakve provjere neće biti rađene.

Sudac za painting će tokom subote pogledati sve vojske i po vlastitoj procjeni odabrati tri najljepše.Vlasnici tih vojski će ih poslije prve partije u nedjelju (bitka 4), a prije ručka postaviti na označeno mjesto. Svi sudionici će moći glasovati za jednu od te tri vojske. U slučaju jednakog broja glasova, o pobjedniku Best Painted odlučuje sudac za painting.

Ovaj side-event neće direktno utjecati na ukupni plasman na turniru.

8) Sportsmanship points

Sportsmanship se neće posebno ocjenjivati na turniru. Svi sudionici se pozivaju da nastoje održati prijateljsku atmosferu bez prepirki tijekom (a i izvan :slight_smile: ) partija. Kod prijave rezultata biti će potrebno ocijeniti sportsmanship, ali ta ocjena služi isključivo kako bismo odredili kandidate za “Beast Sportsmanship” počasnu nagradu.
Ukoliko dođe do konfliktnih situacija bilo vezano na pravila, bilo vezano uz sportsko ponašanje općenito, treba pozvati glavnog suca da razriješi situaciju. Bilo kakvo nesportsko ponašanje koje izlazi iz granica tolerancije te kvari igru, te nepoštivanje odluka suca, biti će kažnjeno oduzimanjem bodova i direktno će se osjetiti na ukupnom plasmanu.
Ovo je sankcija koja će se primjenjivati vrlo oprezno i samo u ekstremnim situacijama te kao takva služi više kao opomena da se treba paziti da partija bude ugodna obojici iako sports bodovi na turniru nemaju utjecaj na konačni plasman.

9) Raspored

Subota
9:00 – 10:30 prijava vojski
10:30 – 10:45 Službeno otvaranje turnira
11:00 – 13:30 1. bitka
13:30 – 14:30 Pauza za ručak
14.30 – 17.00 2. bitka
17:30 – 20:00 3. bitka

Nedjelja
9:00 – 9:30 sakupljanje, priprema za ArmySwap *
9:30 – 12:30 4. bitka
12:30 – 14:00 Pauza za ručak **
14:00 – 16:30 5. bitka
17:00 – 18:00 Proglašenje pobjednika, dodjele nagrada i svekoliko tapšanje po ramenima!
18:00 – Kraj turnira

18:00+ – Razno! Kave, druženja i ostalo što obično ne stignemo na turnirima sa 6 partija :slight_smile:

  • mole se sudionici da to vrijeme iskoriste (ako to već nisu učinili nakon zadnje bitke u subotu) kako bi složili sve svoje modele na stol na kojem igraju 4. bitku, postavili modele na trayeve i sl. kako bi ih protivnik mogao preuzeti za tu partiju

** ova pauza za ručak je duža kako bi natjecatelji mogli u miru nazad preuzeti svoju vojsku, armylistu te armybook od protivnika iz prethodne runde, pripremiti svoju vojsku ukoliko sudjeluju u BPA te dati glas za jednu vojsku na BPA

Sva pitanja vezana na turnir možete uputiti na naš mail: tmi@udruga-topor.com; ili ih
postaviti direktno na našem forumu ( link ).

Mala napomena:
Moguće su neke spelling greške pa čak i nerazumljivosti u silnim ispravcima koji su rađeni. U slučaju bilo kakvih nejasnoća, službeni rulespack je na web sajtu udruge na linku udruga-topor.com/web_documen … 202010.pdf). To je zadnja up-to date verzija.
[/quote]

Ovo je finalni rulespack.

Eventualne izmjene će biti po pitanju ispravljanja grešaka ili nejasnoća. Sve izmjene od trenutka objave biti će navedene na ovoj temi.