Novi stari standardi

Kako smo mi mala igračka zajednica i kako su skoro svi aktivni(ji) igrači članovi ovog foruma te je ovaj forum i preuzeo primat najposjećenijeg WHFB foruma u regiji, mislim da bi mogli malo raspraviti 2 stvari i dogovoriti se oko nekih općih pravila da bi se lakše određivali uvjeti nadolazečih partija.

Ova nova edicija, nekima zabavna, nekima ne valja, kako kome drago, ali ostavlja poprilično neugodan okus po 2 pitanja.
Line of Sight i računanja victory pointova.

True Line of Sight (TLoS) je po meni čista glupost osim šta je užasno nepraktičan. Mi smo uostalom uvijek i sve terene radili tako da se gledaju figurativno, ne kao prepreku za direktni pogled.

Kada kažem gledanje terena kao nekad, mislim na - sve je sky high, sa brda se vide svi uniti koji su na otvorenom (unit ne bloka LoS na unit iza njega), kroz šumu se ne vidi, unit 2" od ruba šume je nevidljiv i sve ono poznato. Naravno, micanje kroz terene, dangerous terrain - to ostaje kako je sada (zbog više terena).

A što se tiče bodova i victory pointova - skužio sam da nema više dodjeljivanja pola bodova za unit kada ga je ubijeno više od pola ili čak točno 50%. Nije baš fer…
Dakle - bodovanje kao i prije.

TLOSu je potrebno dati veliku dozu apstrakcije sto se tice terena, te potpuno podrzavam ovo sto je napisao Vid, dakle da zadrzimo sky high i da sa brda ne vidis iza sume itd.

Za victory pointove se s druge strane ne slazem. Glupo ili ne, to je tako u osmoj i igraci se se morati naviknuti da unite moraju dovrsavati ako zele dobiti iti bod za njih.

Jučer gledam partiju i dođe situacija - kao teren je šuma, ali je deblo stabla ne na samom rubu terena, nego prema unutra malo, pa se kao vidi… Ili se vidi kroz stabla…
Ono, čista glupost. Pa brda koja su kod nas… Ima nekih terena koja su opće prihvačena da budu brda. A u TLoS-u izgleda kao nešto šta bi monster veličine Stegadona ili Abominacije posralo nakon probavnih smetnji.

To sam i ja mislio, ali onda opet - ma nije fer. Višen meni da Vampire Lordu 2/3 rane, ostane mi 1 Ghoul, Corpse Cart na jednoj rani. Lik se pošteno namučio da mi to sve ošteti, nije mi u redu da ne dobije ništa za to. Pa iz istog razloga je uedena i tablica bodovanja prvo sa 15-5 a onda i 20-0, 19-1, 18-2 itd. Da se valorizira uložen trud.
BTW - oni posebni bonusi iz novog Rulebooka su mi baš kul. Ono tipa da champion ubije heroja - extra bodovi.

Da se vratim na terene… Šta se tiče posebnih pravila za vrste terena, apsolutno ne bi imao nikakvog problema da na turnirma bude po jedan teren sa posebnim featureom. Tipa Sfinga, Wizard’s Tower i slično, ali da se unaprjed zna za to. Stolovi se ionako dodjeljuju nasumično.
U rules packu da se dobiju male sličke sa stolovima (kao na ETC-u) ili jedan tipičan stol iz sekcije pa da ide - npr. stolovi 1-10 - Steadfast Sanctum; 11-20 - Magical Mistery; 21-30 - Sisinster Structure. Itd.

Potpisujem sve rečeno.

Glasah za 4. opciju, dakle stari LoS i staro bodovanje. Za LoS sam definitivno da se zadrže pravila po kojima smo igrali u 7. ediciji, dok ovo za bodovanje bi bilo podložno raspravama.

Iako nisam odigrao niti jednu partiju, glasovao sam za c). Sumnjam da će se taj stav promijeniti iskustvom.

Zašto ne d). Pa nekako mislim da ako igramo po tom rulebooku, onda igramo po njemu, a ne po nekim kućnim pravilima. Zašto onda c) a ne a), graknuše svi? Pa vrlo jednostavno, smatram da je TLoS kako je opisan toliko nepraktičan da ću slobodno proglasiti bilo kakav pokušaj igre sa nekime tko ti nije kućni prijatelj zadnjih 12341237 godina vrlo nemoguć bez lomljenja figurica od frustracije. Sad ćemo mi tu nešto mjerkati i procjenjivati. Kamon. Čak i da izradimo sve minijature i terene sa tim u vidu (sorry, V, pun not intended), opet će netko misliti da je malo ovako ili malo onako - no can do.

BTW, pretpostavljam da je “armybook” u ponuđenim opcijama lapsus i da bi trebalo biti “rulebook” (saginje se i čeka drvlje i kamenje jer nije čitao rulebook i nema pojma je li VP opis u njemu).

Za mene D opcija. Naprosto mi se ne čini fer da ubiješ zmaja i skineš dragonridera na 1 wound i za sav taj trud dobiješ 0 VPa. Bonusi novi su ok, kao i nova pravila za smrtnost BSBa, ali svakako treba uvesti nazad vrednovanje pola bodova unita za preko pola ubijenih. Tim više što će sad uniti biti veći i trebat će se svojski potruditi da, npr shootingom, skineš pola unita i zaradiš neke bodove…

Ja moram priznati da opće ne znam još za kaj da glasam.Jučer smo igrali sa 10 terena prvi put i moram priznati da sam se osjećao dosta ugodno igrajući po ovim novim pravilima.Ali nekako mislim da mi nismo igrali po svim pravilima koje taj TLOS zagovara jel mi je bilo nekako pre jednostavno sve to.Tako da dok ne dokučim kaj taj TLOS točno je i kad se uvjerim da dobro igram onda možda i glasam za nešto.

A isto me zanima kak bi ta promjena utjecala na druga pravila u igri tipa hard cover i slično…tipa ako jedinica strelaca vidi dio jedinice koja je pokrivena djelomično sa nekom drugom,jel bi to onda značilo da i dalje ima -2 na hit ili sad više ne ako igramo po starim pravilima…u biti jel to opće ista stvar ili ne :confused: Pojma nemam još,bolje da ne glasam uopće dok ne skužim pravila :unamused:

A što se tiče bodovanja,to sam definitivno za nove bodove.

Iako nisam igrao nijednu partiju po novoj ediciji moram priznati da bi volio odigrati bar koju prije nego glasam na ovakvoj i sličnim anketama. Skroz se slažem sa Peasantom, mislim da je u novoj ediciji došlo do izmjene paradigme dovoljno velike da bi trebalo bar probati par partija (turnira!) odigrati po novom sistemu prije nego se izvedu zaključci. Desetak terena omogućava velikom broju jedinica da dobiju soft ili hard cover, jedinice se mogu skrivati iza drugih jedinica da bi dobile cover itd. Je, shooting je pojačan, ali pojačane su i blokete, i još je svašta izmjenjeno, uglavnom mislim da treba viditi kako nova pravila međudjeluju pa onda donositi zaključke.
Ono što SVAKAKO mislim da bi trebalo izbjeći je da modeliranje (šume, unita, modela…) ima nekakav utjecaj na (T)LOS. Ako će primjena TLOS-a značiti i pojavljivanje ‘maštovitih’ cheezerskih konverzija modela onda FO s tim. U tom slučaju bolje je riješenje primjena apstraktnih modela sličnih ovome:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=3&t=75129

A što se tiče bodovnog sustava, volio bi ga isprobati par puta. Znam da bi mi bilo drago da protivnik ne dobije bodove za mog generala koji je jedva na jednom woundu preživio bitku, isto ko što bi znao da steam tenka ne trebam ubiti ako ne mogu nego samo onesposobiti. Probajmo se prilagoditi pa ako se ne može onda mijenjajmo sistem.

Hmmm… Ovo je zanimljivo. Vidim da je dosta prihvaćeno, u raznim zemljama.

Neću ništa glasati, ma ni razmišljati o 8. dok ne odigram dvoznamenkast broj partija. Trenutno je 0 pa čkomim.

Imam dve iza sebe i mislim da je LoS totalna koma i mi smo ga vješto izignorirali, a bodovanje ne znam još za sada.